Cicle Per amor a les Arts 2020-2021

Preus:

Entrada individual: 4 €. Reduïda*: 3 €
Filmo 10: 20 € (10 sessions) vàlid fins final d’any

*Amics i/o abonats de les institucions participants en el cicle, estudiants, aturats, majors de 65 anys,
persones amb discapacitat legalment reconeguda, títols de família nombrosa o monoparental,
carnet de la Xarxa de Biblioteques Públiques i joves fins a 30 anys

Material:
PDF icon Programa Per amor a les arts 2020-2021

Programa Per amor a les arts 2020-2021

Posem damunt la taula aquesta nova proposta del cicle Per amor a les Arts, liderat per la Filmoteca de Catalunya i el museu, en què la pintura, el teatre, la dansa, l’arquitectura, la música, el disseny, la literatura o l’òpera tornen a ser protagonistes. Ens agradaria poder afirmar que aquesta cinquena temporada, que relaciona el cinema amb altres disciplines artístiques, malgrat elevades dosis d’incertesa, amb la complicitat de les institucions involucrades, es podrà desenvolupar amb normalitat.

Les normes del joc de correspondències cinematogràfiques, amb la presència d’expertes i experts en les matèries, no varien en relació amb anys anteriors i esperem que les condicions socio-sanitàries ens permetin respectar les programacions previstes en els diferents àmbits.Si és així, com desitgem, voldrà dir que anem per bon camí.

El museu enguany col·labora al cicle en la projecció de tres pel·lícules:

• Dimarts 3 de novembre de 2020: Zemlya terra (Aleksandr Dovzhenko, 1930. 75’). La sessió proposa un diàleg possible entre la pel·lícula soviètica i l’exposició d’Oriol Vilapuig Son. Empremtes i figuracions a les Valls d’Àneu al voltant d’aspectes poètics, simbòlics i religiosos, i d’una tensió latent entre l’antic i el contemporani.
  • Dimarts 23 de març de 2021: Laya Films (1937-1938) (diversos autors). Espanya al dia. Edició especial (13'). Els ollaires de Breda (10’). Transfusions de sang (9'). Catalunya màrtir (25'). La productora cinematogràfica de la Generalitat de Catalunya va utilitzar els seus noticiaris i documentals com una arma propagandística durant la Guerra Civil Espanyola. En correspondència amb l’exposició del fotògraf Antoni Campañà al Museu Nacional.
  • Dimarts 27 d'abril de 2021: La maleta mexicana (Trisha Ziff, 2011. 86’). La història dels 4.500 negatius dels reportatges de Capa, Taro i Chim durant la Guerra Civil Espanyola, desapareguts el 1939 a París i retrobats a Mèxic seixanta anys després.

Informació i reserves:

Totes les sessions estaran presentades per experts en les disciplines corresponents.

Pel·lícules en VOS. Aforament limitat.

Inscripcions a través del web de la Filmoteca.

Programa subjecte a canvis de darrera hora.

La vie radieuse