Art i història als museus de Barcelona 2020

Lloc:
diversos museus de Barcelona
Preus:
60 € (50 € estudiants, jubilats i amics de cada institució)

Material:
PDF icon Programa del cicle (pdf - 256 Kb)

Programa del cicle (pdf - 256 Kb)

Museus en flor, una oportunitat única i exclusiva per descobrir les flors que s’amaguen en alguns objectes de les col·leccions dels museus participants, a través d'un cicle de 6 visites a diferents museus de la ciutat: el MUHBA, el Museu Frederic Marès, el Museu de la Música, el Reial Monsestir de Santa Maria de Pedralbes, el Museu del Disseny de Barcelona i el Museu Nacional d'Art de Catalunya.

Al Museu Nacional la visita es farà dimarts 31 de març, amb el títol Hortus conclusus. Simbologia i paradoxes visuals d’un gènere artístic, que ens permetrà descobrir un repertori iconogràfic vinculat a la representació dels motius florals i fruitals. Analitzarem i reflexionarem sobre el gènere de la natura morta i donarem algunes claus de lectura interpretativa sobre el seu simbolisme i la seva funció en la societat de l’època moderna. Conferència a càrrec de Francesc Quílez Corella, coordinador de Col·leccions, i conservador en cap del Gabinet de Dibuixos i Gravats del Museu Nacional d’Art de Catalunya.

PROGRAMA:

• Dimarts 10 de març: Evocacions florals de Barcelona a partir de les col·leccions del MUHBA.
  • Dimarts 17 de març: L’art del jardí a la Col·lecció Folch i Torres-Baget. Museu de la Música.
  • Dimarts 24 de març: Flors i dones en el Romanticisme. Museu Federic Marès.
  • Dimarts 31 de març: Hortus conclusus. Simbologia i paradoxes visuals d’un gènere artístic. Museu Nacional d’Art de Catalunya.
  • Dimarts 14 d’abril: La flor en el mantó de Manila. Museu del Disseny de Barcelona.
  • Dimarts 21 d’abril: Flors i plantes: bellesa, espiritualitat i vida quotidiana en un monestir medieval. Reial Monestir de Santa Maria de Pedralbes.
Informació i reserves:

Totes les sessions tindran lloc els dimarts, a les 17 i a les 18.30 h, al museu que figura en cada cas. Si la demanda ho requereix, s’obriran nous grups l’endemà de cadascuna de les visites, en dimecres.

Per inscriure-us en cada sessió, haureu de triar una hora (17 o 18.30 h).

Places limitades. Inscripcions a partir de l'11 de febrer a les 10 h.

Fundació Amics del Museu Nacional d’Art de Catalunya
Tel. 93 622 03 81 | [email protected] | www.amicsdelmnac.org

Pagament
Per transferència bancària: Ingrés al número de compte ES05 2100 0974 8902 0007 5498 (CaixaBank)