4 museus catalans a 'Second Canvas'

Divendres, 14 de desembre, 12.30 h. Activitat gratuïta amb inscripció prèvia

Lloc:
Sala Innova

El Museu de l’Empordà, Museu Episcopal Vic, Museu d’Art de Girona i Museu Nacional d'Art de Catalunya presenten quatre noves apps de museus, basades en la plataforma Second Canvas, que permet oferir experiències multimèdia que combinen imatges en alta resolució d'obres de la col·lecció amb un storytelling interactiu.

Intervencions:

• Benvinguda
  • Koldo García, Director de Second Canvas
  • Eduard Bech, Director del Museu de l’Empordà, Figueres
  • Carme Comas, Cap de l'Àrea de Difusió i Acció Cultural del Museu Episcopal de Vic
  • Carme Clusellas, Directora del Museu d’Art de Girona
  • Conxa Rodà, Cap d’Estratègia, Innovació i Transformació Digital i Montse Gumà, Cap de Projectes Digitals, Museu Nacional d'Art de Catalunya

Les digitalitzacions en súper alta resolució s'estan convertint en una eina de referència per a les col·leccions dels museus. Les obres digitalitzades obren infinites oportunitats de difusió, exposició i conservació.

Second Canvas permet als museus crear i publicar continguts que ajudin a explorar i interpretar obres de la seva col·lecció, descobrir les seves històries ocultes, explicar la seva simbologia, parlar sobre la tècnica emprada o aportar un context que ajudi a completar la seva visualització. En l'actualitat és utilitzada per institucions com Museu Nacional del Prado (Espanya), Mauritshuis (Països Baixos) o La Galeria Nacional de Dinamarca.

Informació i reserves:

Assistència gratuïta amb inscripció prèvia.