Sorolla. Visió d'Espanya. Col·lecció de la Hispanic Society of America

2007 - Autors Diversos

Després d'haver-se vist a València, Sevilla, Màlaga i Bilbao, amb un total de 900.000 visitants, el MNAC acull l'exposició Sorolla. Visió d'Espanya. Col·lecció de la Hispanic Society of America, que reuneix el conjunt dels 14 panells pintats per Sorolla per decorar la biblioteca d'aquesta institució nord-americana, amb seu a Nova York. Per primera vegada, aquestes pintures surten del seu emplaçament original.

El programa iconogràfic que va realitzar Sorolla es basa en una interpretació lliure i molt personal d'una realitat geogràfica molt variada i diversa, tot i mostrant-nos escenes típiques de la geografia espanyola dels inicis del segle XX. Aquests grans plafons pictòrics van ser considerats pel mateix Sorolla com l'obra de la seva vida. Malauradament, la mort sobtada del pintor va impedir que en veiés la instal·lació definitiva a la Hispanic Society of America. Darrera d'aquestes composicions gegantines emergeix amb força el talent i l'energia d'un pintor que observava la realitat que l'envoltava amb una mirada carregada de sensibilitat. La mostra es podrà visitar del 20 de febrer fins al 3 de maig de 2009.

Sumari

• José Luis Olivas martínez.President de Bancaixa : Presentació / 7
  • Michel A. Codding. Director executiu de la Hispanic Society of America: Presentació / 8
  • Felipe Garín Llombart i Facundo Tomás Ferré: La visió d'espanya de Joaquim Sorolla noranta anys després / 11
  • Blanca Pons-Sorolla: Emocions de Sorolla i la seua Visió d'Espanya / 91
  • Tomàs Llorens Serra: Joaquim Sorolla. Una reflexió historiogràfica / 105
  • Marcus B. Burke: La iconografia de Les regions d'Espanya / 109
  • Francisco Calvo Serraller: Canvi de perspectiva / 135
  • Priscilla E. Muller: Pintor i mecenes en la decoració de la Hispanic Society / 155
    Florencio de Santa-Ana y Álvarez-Ossorio: Els estudis / 179
    Clodoaldo Roldán García, José Ferrero Calabuig, David Juanes Barber: Anàlisi per fluorescència de rajos dels pigments de les obres de Joaquim Sorolla La visió d'Espanya / 203
  • Vicente Ripollés Lengua : Sorolla: La visió d'Espanya. Restauració del conjunt mural de la Hispanic Society of america / 207
  • Facundo Tomás Ferré i Felipe Garín Llombart : Catàleg / 211

Autor principal:
Autors Diversos
Autors:

B. Pons- Sorolla, T. Llorens, F. Garín, F. Tomás, M. B. Burke, F. Calvo, P. E. Muller, F. de Santa-Ana, Álvarez-Ossorio, C. Roldán, J. Ferrero, D. Juanes, V. Ripollés, I. Justo, S. Barrón

Any de publicació:

ISBN:

978-84-8471-127-8

Pàgines:

Enquadernació:

Cartoné

Publicacions

Bartolomé Bermejo

De la dracma a l’euro. Sistemes i unions monetàries a l’occident d’Europa

Ramon Pichot. D'Els Quatre Gats a La Maison Rosé

Ismael Smith. La bellesa i els monstres.