Renaixement i Barroc. Col·leccionisme i mecenatge al Museu Nacional d'Art de Catalunya

1998 - M.M. Cuyàs, F. Quílez

Una selecció de la millor escultura i pintura del període del Renaixement i barroc que es conserva al MNAC ens apropa a un fons que, a falta d’una col·lecció reial, procedeix de llegats i donacions de particulars, o de dipòsits d’institucions. És una bona oportunitat per conèixer un conjunt d’obres d’alguns dels pintors cabdals del Renaixement, com ara Ticià, Jacopo Bassano o El Greco, i també les pintures dels grans mestres del barroc espanyol com Zurbarán, Ribera, Ribalta, Velázquez o Claudio Coello. D’altra banda, a través d’aquest catàleg podem repassar la història de les col·leccions de Renaixement i barroc del MNAC i aprofundir en l’anàlisi de les relacions artístiques existents entre l’illa de Mallorca i el Principat en aquest període a partir dels exemples concrets de Josep Cantallops i Salvador Mayol. Finalment, el llibre es completa amb una bibliografia exhaustiva.

Edició:

MNAC/CECiE