Reflexionart: Tutories d'art
Reflexionart: Tutories d'art
Aquesta iniciativa és una experiència pilot de formació-acció, sorgida del Grup de treball de Llenguatges Artístics del Consell de Coordinació Pedagògica de Barcelona de l’IMEB.
L’objectiu és que institucions culturals i centres educatius reflexionin conjuntament sobre un tema. La primera edició (curs 2010-2011) es va dedicar al gènere i la seva construcció. Va aplegar 9 institucions i 8 escoles que vam mostrar els nostres projectes en una exposició al Museu Picasso. Des del curs 2011, el Museu Nacional ha donat continuïtat a aquesta iniciativa amb el suport del Consorci d’Educació amb la tutoria de projectes i cursos i seminaris de formació per al professorat.
Per saber-ne més consulteu aquest article (pdf 713 Kb, castellà)
Projecte amb l’Escola Mestre Morera
El gènere i la seva construcció: com resolem els conflictes els nens i les nenes, els homes i les dones?
Vegeu el projecte
Programa de formació del professorat
A partir de l’experiència de participar en el projecte Reflexionart: tutories d’art com a formadors i de realitzar projectes en aquesta línia amb l’escola Mestre Morera, hem volgut aprofundir en la formació del professorat intentant millorar el model.
Hem programat fins al moment dos cursos de formació: Un a l’escola d’estiu 2012 en col·laboració amb l’Associació de Mestres Rosa Sensat i un seminari l’ any 2013 en col·laboració amb el Consorci d’Educació de Barcelona i el Centre de Recursos de Sants Montjuïc.
Els objectius bàsics de la formació han estat:
- Presentar el model de recerca artística ”Reflexionart“ exemplificat en els projectes de col·laboració entre el Museu Nacional i l’Escola Mestre Morera al voltant de temes transversals com el gènere o l’amistat
- Construir amb els participants una recerca interdisciplinària a través de l’art al voltant d’un tema. En aquest cas ha estat l’amistat.
La metodologia del curs integra: un treball teòric i pràctic a través de l’observació d’obres d’art a les sales del museu, la creació plàstica i el treball corporal. I, el disseny i la implementació a l’escola d'un projecte interdisciplinari senzill, aplicant la metodologia del curs.
Per saber-ne més sobre la metodologia i els projectes de les escoles consulteu el blog Reflexionart: recerca a través de les arts.