Published on Museu Nacional d'Art de Catalunya (https://www.museunacional.cat)

Inici > Printer-friendly > Reflexionart: Tutories d'art

Reflexionart: Tutories d'art

Print
  • El projecte
  • Curs 2010-2011
  • Cursos 2011-2013

Aquesta iniciativa és una experiència pilot de formació-acció, sorgida del Grup de treball de Llenguatges Artístics del Consell de Coordinació Pedagògica de Barcelona de l’IMEB.

L’objectiu és que institucions culturals i centres educatius reflexionin conjuntament sobre un tema. La primera edició (curs 2010-2011) es va dedicar al gènere i la seva construcció. Va aplegar 9 institucions i 8 escoles que vam mostrar els nostres projectes en una exposició al Museu Picasso. Des del curs 2011, el Museu Nacional ha donat continuïtat a aquesta iniciativa amb el suport del Consorci d’Educació amb la tutoria de projectes i cursos i seminaris de formació per al professorat.

Per saber-ne més consulteu aquest article [1] (pdf 713 Kb, castellà)

Projecte amb l’Escola Mestre Morera

El gènere i la seva construcció: com resolem els conflictes els nens i les nenes, els homes i les dones?

Vegeu el projecte

Programa de formació del professorat

A partir de l’experiència de participar en el projecte Reflexionart: tutories d’art com a formadors i de realitzar projectes en aquesta línia amb l’escola Mestre Morera, hem volgut aprofundir en la formació del professorat intentant millorar el model.

Hem programat fins al moment dos cursos de formació: Un a l’escola d’estiu 2012 en col·laboració amb l’Associació de Mestres Rosa Sensat i un seminari l’ any 2013 en col·laboració amb el Consorci d’Educació de Barcelona i el Centre de Recursos de Sants Montjuïc.

Els objectius bàsics de la formació han estat:

- Presentar el model de recerca artística ”Reflexionart“ exemplificat en els projectes de col·laboració entre el Museu Nacional i l’Escola Mestre Morera al voltant de temes transversals com el gènere o l’amistat

- Construir amb els participants una recerca interdisciplinària a través de l’art  al voltant d’un tema. En aquest cas ha estat l’amistat.

La metodologia del curs integra: un treball teòric i pràctic a través de l’observació d’obres d’art a les sales del museu, la creació plàstica i el treball corporal. I, el disseny i la implementació a l’escola d'un projecte interdisciplinari senzill, aplicant la metodologia del curs.

Per saber-ne més sobre la metodologia i els projectes de les escoles consulteu el blog Reflexionart: recerca a través de les arts. [2]

 

/

Links
[1] https://www.museunacional.cat/sites/default/files/article.pdf [2] https://artirecerca.blogspot.com.es/p/els-cursos-de-formacio.html