Ramon Casas. Retrats al carbó

1995 - C. Mendoza

Catàleg que recull la col·lecció de retrats originals de Ramon Casas de personatges pertanyents al món cultural, artístic, polític, econòmic i social de la seva època, que es conserva al Gabinet de Dibuixos i Gravats del MNAC. Aquesta galeria iconogràfica iniciada per Casas a les darreries del segle XIX que es va donar a conèixer a les pàgines de 'Pèl & Ploma' i a l'exposició individual d'aquest artista celebrada el 1899 a la Sala Parés, va ser donada per l'artista mateix l'any 1909. A través d'aquesta col·lecció, crònica irrepetible de la cultura catalana i valuosíssima tant des del punt de vista artístic com històric i documental, assistim a un retrat magistral de l'època i de l'ambient d'una Barcelona plenament modernista, intel·lectual i burgesa.

Edició:

MNAC/Editorial AUSA