Quaderns de la Guia Visual d'Art Romànic

2004 - Lluís Campins, Teresa Gonzalez

El quadern de l'alumne que acompanya la Guia Visual d'Art Romànic del MNAC consta de 17 fitxes que recullen diferents propostes didàctiques sobre una selecció de les obres de la col·lecció. Les propostes de treball plantegen un enfocament global del coneixement de l'art: des de la pràctica creativa fins a la dimensió artística, social i, fins i tot, patrimonial.

Cada fitxa consta de dos grans blocs d'exercicis: el cos principal amb propostes de treball per fer al Museu i un segon bloc distribuït en tres apartats: «Per saber-ne més?», «Saps que...?», amb exercicis d'ampliació pensats sobretot per ser desenvolupats a l'aula, a la biblioteca o a casa; i finalment un «Glossari», que té com a objectiu ampliar el vocabulari específic de l'alumne.

Les fitxes que tracten aspectes relacionats amb el context i els agents de la producció artística, així com també les que expliquen tècniques i procediments artístics van acompanyades d'un dibuix que il·lustra i recrea espais i ambients històrics. A més dels dibuixos, les propostes de treball s'acompanyen també de fotografies i d'altres fonts documentals escrites, amb l'objectiu que l'alumne arribi a adquirir suficient destresa en la manipulació de tota mena d'informació.

Edició:

MNAC