La falsificació de moneda a la Catalunya del segle XIX

2013 - Estrada-Rius, Albert (Coordinador científic)

El volum recull les actes de la jornada d'estudi sobre la falsificació de la moneda a la Catalunya del segle XIX que va tenir lloc al Museu Nacional d'Art de Catalunya el desembre de 2011 com a epíleg de l'exposició temporal La moneda falsa. De l'antiguitat a l'euro, celebrada al mateix museu, i del seu catàleg. Les actes, publicades en coedició entre el museu i la Universitat Pompeu Fabra, permeten posar a l'abast dels investigadors, i del públic en general, una visió, des d'angles diversos i complementaris, del que va significar la falsificació de moneda a la Catalunya vuitcentista. En aquest sentit, es planteja un recorregut necessàriament fragmentari, però molt evocador, per alguns testimonis d'aquest fenomen que van de la repressió legislativa i judicial empresa contra aquest delicte, passant pel seguiment que se'n feia a la premsa coetània, fins a l'estudi de les restes fins ara inèdites -peces, eines i màquines- que els arqueòlegs han desenterrat en algunes localitats catalanes.

Comprar el catàleg online

Edició:

Museu Nacional d'Art de Catalunya, Universitat Pompeu Fabra

Autor principal:
Estrada-Rius, Albert (Coordinador científic)
Autors:

Estrada-Rius, Albert (Coordinador científic)

Any de publicació:

ISBN:

978-84-8043-257-3

Pàgines:

Format:

24x17 cm

Enquadernació:

rústica

Idiomes:

articles en català i castellà

Publicacions

Bartolomé Bermejo

De la dracma a l’euro. Sistemes i unions monetàries a l’occident d’Europa

Ramon Pichot. D'Els Quatre Gats a La Maison Rosé

Ismael Smith. La bellesa i els monstres.