La col·lecció Cambó del Museu Nacional d'Art de Catalunya

2000 - H. Cambó, R. Guardans, M.M. Cuyàs

Amb motiu del cinquantenari de la mort del polític i mecenes Francesc Cambó (1876-1947), el MNAC va presentar la col·lecció de pintura que el patrici va llegar al museu. Aquest fons constitueix la més gran aportació d’obra del Renaixement i del barroc que mai no s’hagi fet a Catalunya. S’hi troben obres europees des del tres-cents fins al set-cents, amb noms tan significatius com Francesco del Cossa, Quinten Metsys, Lucas Cranach, Ticià, Sebastiano del Piombo, Tintoretto, Rubens, Zurbarán, Tiepolo, Quentin de La Tour, Fragonard i Francisco de Goya. A banda de la catalogació del llegat Cambó, classificada en diversos apartats (pintura italiana, pintura espanyola, pintura germànica, pintura flamenca i holandesa i pintura francesa i anglesa), el llibre ens introdueix la figura del patrici català a través d’un apunt biogràfic signat per la seva filla, i es completa amb una bibliografia acurada i rigorosa. Finalment, compta amb les traduccions castellana, anglesa i francesa dels textos.

Edició:

MNAC