Joan Llimona (1860-1926) Josep Llimona (1864-1934)

2004 - Autors Diversos

Un cop més, el MNAC aprofundeix en l'estudi de l'art català i ho fa amb Joan i Josep Llimona, pintor i escultor, respectivament, molt ben representats a les col·leccions del Museu. Per això, a més dels estudis pertinents, en aquest catàleg s'inclou un apartat que recull la totalitat de les seves obres conservades al MNAC, i les posa a l'abast de tothom per poder apreciar el nivell artístic dels dos germans i l'evolució de les seves trajectòries, que, si bé van córrer paral·leles, cada un d'ells va tenir la seva pròpia personalitat. Formats a Roma, al seu retorn, es van integrar a l'ambient artístic català, on assolirien aviat una posició preeminent, especialment a partir de 1893, quan van fundar el Cercle Artístic de Sant Lluc, entitat a través de la qual van defensar uns valors artístics en sintonia amb les seves conviccions religioses. En definitiva, presentem un conjunt de pintures, escultures i dibuixos del modernisme, un dels períodes més significatius de l'art modern català.

Comprar el catàleg online

Edició:

MNAC

Autor principal:
Autors Diversos
Autors:

Carmina Admella, Josep Brancons, Mercè Doñate, Núria Pedragosa.

Any de publicació:

ISBN: