Icones gregues de la col·lecció Velimezis

1999 - Autors Diversos

Catàleg realitzat amb motiu de l’exposició que el Museu Nacional d’Art de Catalunya va organitzar en col·laboració amb el Museu Benaki d’Atenes. El llibre conté articles sobre els paral·lelismes que podem establir entre els frescos bizantins de l’època i els catalans, el valor de la col·lecció Velimezis, la grandesa de l’Imperi bizantí i les paraules que Salvador Espriu li va dedicar en el seu moment i la presentació de dues icones cretenques a Catalunya: 'La Mare de Déu amb l’Infant' (o 'Madre della Consolazione') i 'Santa Anna que sosté la Mare de Déu'. La publicació finalitza amb fotografies d’algunes de les icones exposades acompanyades de les seves corresponents fitxes tècniques i amb una catalogació completa de les peces que van conformar la mostra.

Edició:

MNAC/Museu Benaki (Atenes)

Autor principal:
Autors Diversos
Autors:

E. Carbonell, A. Delivorriàs, N. Khatzidaki, A.E. Solà.

Any de publicació:

ISBN:

978-84-8043-053-1

Pàgines:

Format:

24 x 31 cm.

Enquadernació:

Rústica

Publicacions

Antoni Fabrés. De la glòria a l’oblit

Oriol Maspons. Quadern

Bartolomé Bermejo