Història de la biblioteca

Instal·lada en seus successives i coneguda amb diverses denominacions al llarg dels seus més de cent anys d'història, té el seu origen en la petita biblioteca tècnica reunida durant la preparació de l'Exposició Universal de 1888.

El 1902, amb la Junta de Museus, inicia una etapa que culmina el 1906-1907 amb la seva obertura al públic a l'Antic Arsenal del Palau de la Ciutadella i amb la creació d'una Comissió Especial de la Biblioteca.

Destaca el paper de Josep Puig i Cadafalch, que n’organitza el fons i adopta el model de les grans biblioteques d'art europees i americanes contemporànies, tasca seguida després per Joaquim Folch i Torres, primer director dels Museus d'Art de Barcelona.

Des de 2013, amb motiu del 50è aniversari de la mort de Joaquim Folch i Torres, la Biblioteca duu el seu nom.

Veure Cronologia

Joaquim Folch i Torres