Gaspar Homar. Moblista i dissenyador del modernisme

1998 - Autors Diversos

Catàleg publicat amb motiu de l’exposició que va aplegar prop de cent trenta obres, entre dibuixos, mosaics, marqueteria i mobiliari, de Gaspar Homar, figura capdavantera de la revaloració de les arts decoratives del modernisme. El llibre s'inicia amb una presentació de l'artista, seguida de la catalogació de les obres exposades, distribuïdes en diferents capítols, que mostren l'eclecticisme de l'autor, el seu desig de distanciar-se dels historicismes i el seu conreu de diferents tècniques com la marqueteria, la metal·listeria, els plafons mosaic i el tèxtil. Seguidament, un recull d'estudis sobre la manera de viure de la burgesia modernista barcelonina, els tallers de mobiliari i decoració a la Barcelona modernista, el col·laborador de moblistes i decoradors Josep Pey i l’Exposició Nacional d’Indústries Artístiques de 1892. Tanca el catàleg un apartat de documentació que inclou una catalogació, una cronologia i una bibliografia exhaustiva.

Edició:

MNAC/Fundació 'La Caixa'

Autor principal:
Autors Diversos
Autors:

M. Fondevila, M. Freixa, C. Mendoza, M. Pey, T.-M. Sala.

Any de publicació:

ISBN:

978-84-8043-037-1

Pàgines:

Format:

24 x 29.7 cm.

Enquadernació:

Rústica

Publicacions

Antoni Fabrés. De la glòria a l’oblit

Oriol Maspons. Quadern

Bartolomé Bermejo