De Tiziano a Bassano. Mestres venecians del Museo del Prado

1997 - F. Checa,  M. Falomir, M.M. Cuyàs

Catàleg de la mostra que va permetre al públic català contemplar part de la riquíssima col·lecció de pintura veneciana del segle XVI que posseeix el Museo del Prado. El marc cronològic del recorregut s’inicia a la dècada de 1530, en què van donar fruit els primers contactes entre Carles V i Tiziano, i acaba al començament del segle XVII amb Palma el Jove, hereu de la gran tradició pictòrica veneciana, però també receptiu d’altres corrents artístics. Entremig, un recorregut fascinant al llarg de vuit dècades per la pintura veneciana esquitxat d’obres mestres de Tiziano, Veronese, Tintoretto o dels Bassano, que és dividit en tres àmbits temàtics titulats 'El retrat', 'La pintura religiosa' i 'La permeabilitat dels gèneres'. També componen el catàleg breus biografies de cadascun dels artistes presents a la mostra i una bibliografia acurada i exhaustiva.

Edició:

MNAC