CREADORS EN RESiDÈNCiA. Curs 2017-2018

MARIONA MONCUNILL. EN RESiDÈNCiA a l'Institut Juan Manuel Zafra

Projecte De sis a sis. Allò que no es veu

Mariona Moncunill, és llicenciada en Belles Arts i màster en Gestió Cultural per la Universitat de Barcelona, ha cursat part dels seus estudis a la Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten de l’Haia.

El seu treball se centra en l'anàlisi de discursos i convencions, i també de les formes de creació de valor simbòlic. Així, acostuma a desenvolupar projectes específics i contextuals, per exemple, sobre l'espai expositiu i la museografia, la infografia periodística, la biblioteconomia i la seva gestió del coneixement, la teatralitat d’un simulacre d’emergències o la construcció de la idea de naturalesa en parcs i jardins botànics, entre d'altres. Els processos de negociació i el mimetisme són característics dels seus projectes, que utilitzen la fotografia, el vídeo, la narració, la documentació, la publicació i la intervenció com a formats habituals.

La seva obra ha estat premiada amb el Premi Generación 2014 (2013), la Beca Ramón Acín de Artes Plásticas (2011), la Beca a la Creació Artística Fundació Guasch Coranty (2010) o el Premi Miquel Casablancas (2008). També ha rebut beques de residència a HIAP (Hèlsinki, 2013) i Rupert (Vílnius, 2013). Ha exposat individual i col·lectivament a l'Espai 13 de la Fundació Joan Miró (Barcelona, 2012), al Convent dels Àngels del MACBA (Barcelona, 2014), a l'Espai Cultural Caja Madrid (Barcelona, 2010), a la Gallery Augusta (Hèlsinki, 2013), al Centre d'Art Lo Pati (Amposta, 2013) o al Centre d'Arts Santa Mònica (Barcelona, 2013), entre d'altres.

PER SABER MÉS DEL PROJECTE

Logo en Residència