Frontal d'altar de Cardet

Print
Ubicació: 
Sala 6
Artistes / Creadors / Autoritats: 
Iohannes. Taller de la Ribagorça
Actiu a la segona meitat del segle XIII
Etiquetes museu: 
Etiquetes socials: 
  • Ribagorça
Descripció:

Tant el frontal de Gia com el de Cardet conserven, excepcionalment, al marc inferior, restes de la signatura del seu autor, un pintor anomenat Joan («Iohannes»). Totes dues peces són obra d’un taller actiu a la Ribagorça, que incorpora certes fórmules del primer gòtic, com ara l’ímpetu el carácter narratiu o la manera sub­til d’il·luminar els rostres. També és típica d’aquest taller la decoració amb relleus de guix de tota la superfície dels frontals, que es cobrien amb colradura per obtenir els característics fons daurats.

 

Escolteu el Vox in Ramà, de la processó per rebre la comunió.

 

 

Itinerari virtual: Les veus del romànic

Pintura

Segona meitat del segle XIII

97 x 162 x 7,5 cm

Adquisició de la col·lecció Plandiura, 1932

Núm. del catàleg: 

003903-000

Procedeix de l'església parroquial de Santa Maria de Cardet (Vall de Boí, Alta Ribagorça).
Tremp, relleus d'estuc i restes de full metàl·lic colrat sobre fusta
Tema: Religió
Segle: XIII
Iohannes. Taller de la Ribagorça - Frontal d'altar de Cardet - Segona meitat del segle XIII
Frontal d'altar de Cardet
Iohannes. Taller de la Ribagorça - Frontal d'altar de Cardet - Segona meitat del segle XIII [1]
Frontal d'altar de Cardet [1]