Entrada al Paradís i visió del Crucificat

Print
Ubicació: 
Sala 27
Artistes / Creadors / Autoritats: 
Bartolomé Bermejo
Còrdova, cap a 1440 – Barcelona, cap a 1501
Etiquetes socials: 
Descripció:

La taula de l'Entrada al Paradís i visió del Crucificat és un dels quatre compartiments d'un retaule de Bartolomé Bermejo, pintor cordovès que va desenvolupar la seva tasca coneguda a la Corona d’Aragó. L’obra de Bermejo, caracteritzada per un realisme mancat d’idealitzacions, incorpora moltes de les novetats de la pintura nòrdica, com l’ús de l’oli com a aglutinant, que substitueix el tremp d’ou.

Les quatre pintures formaven part d’una predel·la dedicada a Crist Redemptor, la qual ha estat identificada amb la d'un retaule documentat del pintor, el de santo Domingo de Silos (Daroca). Aquestes obres es documenten a París el 1898, a la col·lecció del pintor Sáenz de Tejada. A la seva mort, José Muñoz Ortiz les adquireix i les ven el 1914: dues al Museu d’Art i d’Arqueologia de Barcelona, gràcies a la mediació de Salvador Sanpere i Miquel, i dues a Teresa Amatller i Cros, amb la intervenció de Josep Gudiol.

Les altres taules del conjunt es poden veure també exposades al museu: Resurrecció, Davallament de Crist als Llimbs i Ascensió.

Pintura

Cap a 1474-1479

105,5 x 68 cm

Dipòsit de la Fundació Privada Institut Amatller d'Art Hispànic, 2018

Núm. del catàleg: 

251907-000

Compartiment de la predel·la d'un retaule. Al MNAC es conserven dues taules del mateix conjunt, amb les escenes de la Resurrecció de Crist, el Davallament de Crist als Llimbs, i l'Ascensió, que procedeix de la col·lecció de l'Institut Amatller d'Art Hispànic (Barcelona).
Oli i daurat sobre fusta
Segle: XV
Tema: Religió
Bartolomé Bermejo - Entrada al Paradís i visió del Crucificat - Cap a 1474-1479
Entrada al Paradís i visió del Crucificat
Bartolomé Bermejo - Resurrecció - Cap a 1474-1479 [1]
Resurrecció [1]