Col·lecció Antonio Gallardo Ballart. Obres d'Art Romànic i Gòtic

Les 20 obres mestres de la col·lecció Gallardo Ballart, una de les donacions més importants en la història del museu, ens porta de la plenitud del romànic a l'èpòca del Renaixement. Gràcies a la generositat d'Antonio Gallardo, ara en podem gaudir. Aquest ingrés és el més rellevant dels últims anys a les col·leccions medievals del museu. Més endavant, aquestes obres s'integraran a les sales.

Destaca la pintura mural romànica i, especialment, la pintura sobre taula del gòtic, dels segles XII-XVI. Una part important és d’origen català, amb artistes tan rellevants com els germans SerraLluís Borrassà o Bernat Martorell. De la resta del món hispànic es pot veure un fragment de San Pedro de Arlanza o una taula vinculada a Nicolás Francés. També s'ha incorporat una obra del Renaixement.Aquest ingrés parla del paper que la societat civil i el col·leccionisme privat han tingut en la confecció dels fons del museu.

Comprar el catàleg online

Exposició Donació Antonio Gallardo Ballart. Noves obres mestres per al museu

#llibresart

Edició:

Museu Nacional d'Art de Catalunya

Any de publicació:

ISBN:

978-848043285-6

Pàgines:

Format:

Idiomes:

català-anglès