Audioguia filosòfica. Els pensadors visiten el museu

Interval de dates:
15/11/2016

Visites comentades per filòsofs a les col·leccions de romànic i de modernisme

Moltes de les guies de museus que seguim o escoltem se centren en la vida dels pintors i les influències que ha rebut la seva obra, però obliden quelcom fonamental: el potencial filosòfic de l'art, la seva capacitat per fer preguntes i qüestionar la nostra precària realitat. En aquesta “Audioguia filosòfica. Els pensadors visiten el museu”, diversos filòsofs ens acompanyaran en la tasca de pensar a través de l'art per teixir una reflexió mestissa, i el cos de la pintura es desprendrà de la lògica de la representació. En aquesta visita l’audioguia filosòfica ens conduirà per la col·lecció d’art romànic i de modernisme del museu.

Gina Traveria oferirà algunes claus conceptuals sobre el pensament filosòfic medieval i la lògica de la representació del Romànic (segles XI i XII) a partir d’un recorregut per les pintures murals més destacades del museu. I Àlex J. Matas recorrerà els fons d’art modern per tal de reflexionar sobre la representació de l’espai urbà i la seva relació amb la cartelleria moderna i el retrat a través del cas particular de la ciutat de Barcelona.

Les visites s’adrecen a alumnes universitaris en grups de màxim 35 persones per grup.

Audioguia filosòfica. Els pensadors visiten el museu