Un important conjunt de mobiliari d’Antoni Gaudí ingressa al museu

Interval de dates:
15/03/2019

La Fundació Junta Constructora de la Sagrada Família diposita al museu un conjunt d’elements procedents de la casa Milà i renova per deu anys els acords de dipòsit i exposició ja existents.

El Museu Nacional d’Art de Catalunya i la Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família han signat un nou acord de col·laboració que contempla el dipòsit per a la seva exposició de set elements que conformen un conjunt dissenyat per Gaudí i que en origen moblava part d’un espai de la casa Milà així com la renovació per 10 anys del dipòsit realitzat el 2014, amb ocasió de la nova presentació de les sales d’art modern.

Al primer dipòsit, format per 20 obres de les cases Batlló, Calvet i Milà, d’Antoni Gaudí i d’altres autors modernistes, se suma aquest important conjunt.

El nou ingrés, reforça el Museu Nacional com centre de referència per conèixer les creacions artístiques de l’arquitecte modernista. La ciutat de Barcelona compta amb els conjunts arquitectònics de Gaudí i una part molt important de la seva producció artística, creada per a aquests edificis, es conserva i s’exposa al museu, juntament amb l’obra d’altres arquitectes i artistes modernistes com ara Jujol, Domènech i Montaner o Puig i Cadafalch.

Arquibancs i dalts d’armari del vestíbul, foto 1966