Primer pas per a l'ampliació del museu al pavelló Victòria Eugènia

Interval de dates:
03/12/2019

El Patronat del Consorci del Museu Nacional d’Art de Catalunya ha aprovat per unanimitat iniciar la seva ampliació amb una primera fase que consistirà en la construcció d’una nova sala d’exposicions temporals. El Departament de Cultura ha informat al Patronat que farà una aportació extraordinària de recursos econòmics per ampliar el museu amb una sala d’exposicions temporals que ocuparà 2.500 metres quadrats al pavelló Victòria Eugènia de la muntanya de Montjuïc. La reunió, celebrada aquesta tarda al Museu, i presidida pel president del Consorci, Miquel Roca, ha comptat amb la participació de la consellera de Cultura, Mariàngela Vilallonga; Joan Subirats, tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, i Carmen Jiménez, subdirectora general de Museos Estatales, entre altres. El Museu nacional d’Art de Catalunya és un consorci constituït per la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i l’Administració General de l’Estat. La inversió anunciada, que està condicionada a l’aprovació dels pressupostos de la Generalitat de Catalunya, està previst que comenci a executar-se l’any 2020 amb l’objectiu d’inaugurar la sala reformada en un termini de dos anys amb una gran exposició. Amb aquest acord, el Patronat del Museu dona continuïtat al Pla Estratègic que va aprovar en la seva darrera reunió, i comença a posar fil a l’agulla a l’ampliació del museu, amb l’horitzó del 2029. L’aportació del Departament de Cultura es destinarà a l’adequació de les instal·lacions. L’ampliació del Museu al pavelló de Victòria Eugènia vol apropar a la ciutat un equipament situat al cim de la muntanya de Montjuïc i dotar-lo de més espai per al compliment de les seves missions, especialment l’extensió del seu relat a l’art de postguerra i segona avantguarda a Catalunya. Aquesta expansió ha de contribuir també a crear una nova centralitat cultural a Barcelona en una zona on també hi ha la Fundació Miró, el CaixaForum, el pavelló Mies van der Rohe i altres equipaments culturals. Pel que fa al finançament global i el calendari, el Patronat ha emplaçat el museu a treballar els propers mesos conjuntament amb les administracions en la definició d’un possible pla de finançament publico-privat del projecte, així com de les seves fases d’execució, que s’hauran de sotmetre de nou a aprovació del Patronat.

Primer pas per a l'ampliació del museu al pavelló Victòria Eugènia