Font de la Vida, d’Aurèlia Muñoz, ingressa al museu gràcies a una campanya de micromecenatge dels Amics

Interval de dates:
12/12/2019

Gràcies a 152 mecenes que han participat en aquesta campanya amb aportacions que van dels 20 als 1.000 €, els Amics del Museu Nacional d’Art de Catalunya han aconseguit, en un mes, reunir 15.000 € per adquirir una obra fonamental en la trajectòria de l’artista Aurèlia Muñoz (Barcelona, 1926-2011).

En els darrers anys els Amics han fet possibles diversos ingressos per al museu. Mitjançant campanyes de micromecenatge es va adquirir un dibuix de Marià Fortuny i es va portar a terme el procés de restauració de l’escultura de Pablo Gargallo El violinista.

A més, han adquirit altres obres com Parella de vells, de Carles Casagemas, l’oli Crani, de Josep Guinovart, un conjunt de tres obres de Mari Chordà i un conjunt de quatre dibuixos originals d'Enric Sió.

Font de la vida, un tapís de 1966, forma part de la mostra Nuar l’espai. Donació Aurèlia Muñoz, que es pot visitar fins a l’abril de 2020 a les sales d’art modern. La peça es suma al conjunt d’obres que ha ingressat al Museu Nacional donades per la família de l’artista, un total de 9 obres tèxtils i 18 dibuixos que desvetllen l’originalitat de les tècniques d’aquesta artista, una de les representants més destacades del moviment internacional de la “nova tapisseria” que va sorgir a mitjans dels anys seixanta del segle passat. La seva obra, eminentment experimental, es revela d’una gran intensitat poètica.

Font de la vida, Aurèlia Muñoz, 1966