El Museu Nacional i la UVic-UCC enforteixen lligams en el camp de la divulgació del patrimoni

Interval de dates:
03/12/2020

El Museu Nacional d’Art de Catalunya i la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya han signat un conveni de col·laboració amb l’objectiu de potenciar i aprofundir les relacions en el camp de la divulgació del patrimoni. L’acord subscrit pel director del Museu Nacional, Pepe Serra i Villalba, i pel rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños i Díez, referma també la voluntat d’ambdues institucions de reforçar les relacions en matèria de docència, recerca i transferència de coneixement, tecnologia i innovació.

En el marc d’aquest conveni, el primer projecte que es portarà a terme serà un estudi de la presència de la salut, la malaltia i la medicina en la pintura i el cartellisme modernista català de principis del segle XX, emprant els fons del Museu Nacional. En aquest sentit es realitzarà un anàlisi que inclourà una contextualització històrico-mèdica de cada obra. El període modernista té un important valor per conèixer les repercussions socials dels avenços mèdics cabdals que es realitzaren en les darreres dècades del segle XIX i les primeres del segle XX.

Per altra banda, el conveni també inclou la voluntat de portar a terme accions d’intercanvi cultural, de promoure les relacions de caràcter acadèmic, científic i professional, de fomentar l’intercanvi de coneixement en temes d’investigació, publicacions i altres recursos, i facilitar les pràctiques d’estudiants i d’espais per dur a terme accions de formació i difusió, sempre que sigui possible.

El Museu Nacional i la UVic ja van signar un acord de col·laboració el 2009, quan encara la UVic no havia subscrit el pacte federatiu amb UManresa.

Misèria humana,  Leo van Aken, 1890 | Art Modern