Celebrem el Batman Day 2019: 80 anys del Cavaller Fosc

21/09/2019
Document:
PDF icon Nota de premsa

Dissabte 21 de setembre se celebrarà a tot el món l'edició més especial fins a la data del Batman Day. L'edició de 2019 servirà per commemorar el 80 aniversari de Batman, amb diverses activitats i promocions organitzades per DC Comics i ECC Ediciones.

Quan caigui la nit i arribi l'hora més propícia per al Cavaller Fosc, la famosa Batsenyal lluirà a la façana del museu, en una acció coordinada internacionalment amb altres 12 punts d'encesa en diferents països. Una acció històrica que tothom podrà veure i fotografiar entre les 20 h i la mitjanit del 21 de setembre, i que convertirà Barcelona en Gotham City durant unes hores úniques i irrepetibles. I per a qui no pugui gaudir-ho en directe, DC Comics ha llançat una eina online que permetrà seguir les celebracions en les diferents ciutats sobre un mapa interactiu que mostrarà totes les projeccions a temps real. Podreu accedir a aquest batbuscador a batman80.com.

La Batsenyal és una de les imatges més icòniques i reconeixibles de tot l'univers superheroic, és un símbol que transcendeix fronteres, idiomes i cultures, i per això lluirà a les façanes més emblemàtiques d'edificis de tot el món durant el Batman Day, una celebració global per als seguidors de «l'home rat penat». És una inspiració per a tots, un recordatori que qualsevol cosa dolenta es pot transformar en una cosa bona, i per això ens enorgulleix que llueixi també a Barcelona, ​​a la façana del Museu Nacional d'Art de Catalunya, un museu que guarda tresors com la col·lecció d'art romànic, única al món, o la seva extraordinària col·lecció d'art del període modernista i que és un dels emblemes de la ciutat.

BATMAN, LA BATSENYAL I EL MUSEU NACIONAL
La primera aparició pública de Batman es va produir el 1939 a les pàgines de Detective Comics núm. 27, i va ser creat per Bob Kane amb Bill Finger. La Batsenyal va aparèixer per primera vegada a Detective Comics núm. 60, l'any 1941. Des de llavors, Batman i la Batsenyal han estat dues idees indissociables. Al còmic Batman en Barcelona: El caballero del dragón, guionitzat el 2009 per Mark Waid i dibuixat pel barceloní Diego Olmos, la batcova s'ubicava sota el Museu Nacional d'Art de Catalunya, just el lloc on el 21 de setembre lluirà la Batsenyal amb motiu del Batman Day 2019, el que fa doblement especial aquesta ubicació per a l'univers Batman.

#BatmanDay

Celebrem el Batman Day 2019: 80 anys del Cavaller Fosc