7 museus de Barcelona organitzen conta contes infantils sobre dones investigadores i creadores

Interval de dates:
29/01/2019

Petites històries, grans dones

Entre el 16 de febrer i el 30 de març cada museu organitza una sessió adreçada al públic familiar que inclou la creació d’un dibuix a càrrec d’una il·lustradora en directe

El projecte, vinculat al Dia de la Dona, permet recrear la vida de 14 dones rellevants en l’art, les ciències o els oficis a través de la narració de contes infantils escrits expressament per a cada sessió.

La Fundació Joan Miró, el Museu d’Arqueologia de Catalunya, el Museu de Ciències Naturals de Barcelona, el Museu del Disseny de Barcelona, el Museu Marítim de Barcelona, el Museu Nacional d’Art de Catalunya i el Museu Picasso organitzen una activitat de contacontes amb el títol “Petites històries, grans dones. Museus amb ulls de dones”. Al llarg de set setmanes, cadascun dels museus oferirà una activitat de conta-contes amb dues dones vinculades a la naturalesa, col·leccions o contingut d’aquell equipament com a protagonistes. Es tracta d’una iniciativa conjunta dels set museus vinculada al Dia de la Dona i adreçada al públic familiar, infants a partir de 5 anys, i que tindrà lloc del 16 de febrer al 30 de març de 2019.

En cada sessió la formadora en oratòria Ïo Valls narrarà a les nenes i els nens dos contes curts sobre la vida de dues dones relacionades amb els àmbits particulars de cada museu, mentre la il·lustradora Àfrica Fanlo il·lustrarà cada conte sobre paper en directe, mentre es projecta sobre pantalla el seu dibuix. Els contes són narracions de les escriptores Victoria Bermejo i Anna Manso ideades expressament per aquesta activitat. Cada museu preveu un desenvolupament específic de l’activitat amb una durada d’una hora. L’activitat és gratuïta amb aforament limitat i està prevista dissabtes 17.00 a 18.00 h.

• 16 de febrer al Museu Picasso. Sessió dedicada a María Blanchard i Fernande Olivier, dues dones valentes, cada una a la seva manera. Una va lluitar per la seva creativitat i l’altra per la seva llibertat. Ambdues provenien de mons on una dona no podia triar el seu futur, i elles ho van fer.
  • 23 de febrer al Museu del Disseny de Barcelona. Amb Ana Mir i Mercedes Azúa. La imaginació de l’Ana Mir l’ha portada a dissenyar objectes, al disseny d’interiors o al comissariat d’exposicions sempre amb un toc d’humor. La Mercedes Azúa és dissenyadora gràfica i autora de la imatge corporativa de grans museus i entitats i ensenya l’ofici a l’escola Eina.
  • 2 de març al Museu d’Arqueologia de Catalunya. Sessió dedicada a Glòria Trias i Aurora Martín.
  • 9  de març al Museu Nacional d’Art de Catalunya. Sessió dedicada a Anna Alcubierre (Vic, 1972), reconeguda escenògrafa i dissenyadora d’exposicions, i a l'artista Mari Chordà (Amposta, 1942), eclèctica protagonista del moviment feminista català que investiga la representació pictòrica de la dona i els estereotips que l'envolten.
  • 16 de març al Museu Marítim de Barcelona. Sessió dedicada a Irene Bescós, (Barcelona, 1976, estibadora al Port de Barcelona), i Cristina Caparrós (Barcelona, 1969, armadora del Moll de pescadors del Port de Barcelona i empresària).
  • 23 de març a la Fundació Miró. Sessió dedicada a l’arquitecta italobrasilera Lina Bo Bardi (Roma, 1645 - São Paolo, 1992) i a Martina Millà (Barcelona, 1965) historiadora de l’art i responsable de programació i projectes de la Fundació Joan Miró.
  • 30 de març al Museu de Ciències Naturals. Sessió dedicada a Hypatia, matemàtica, filòsofa i astrònoma (Alexandria, s. IV-V); i a Montse Colell, psicòloga, etòloga i primatòloga que serà present.

Activitat gratuïta amb aforament limitat. Consulteu el web de cada museu per saber com reservar.

Activitat coorganitzada per la Fundació Joan Miró, el Museu d’Arqueologia de Catalunya, el Museu de Ciències Naturals de Barcelona, el Museu del Disseny de Barcelona, el Museu Marítim de Barcelona, el Museu Nacional d’Art de Catalunya i el Museu Picasso.

#MuseusiGransDones