La moneda antiga. XXVII Curs de documentació

Lloc:
Sala de Consulta del Gabinet Numismàtic de Catalunya
Preus:

30 €. Per a estudiants, jubilats i Amics del museu, 24 €.

Material:
PDF icon Programa - pdf 575 Kb

Programa - pdf 575 Kb

PLACES EXHAURIDES!   El Gabinet Numismàtic de Catalunya organitza aquest curs per difondre les bases de la documentació de la numismàtica antiga. El curs té una durada de 15 hores dividides en 5 sessions. A la primera classe s'expliquen les bases metodològiques de la disciplina com, per exemple, l'elaboració de fitxes de monedes o com cal interpretar els tresors monetaris. Les altres tres sessions tenen dues parts: lliçons teòriques a l'entorn de la numismàtica grega, romana republicana, hispànica i imperial romana, i sessions pràctiques d’identificació i classificació de cadascuna d’aquestes sèries monetàries a partir de les peces originals i la biblioteca del Gabinet. La darrera sessió és una aproximació teòrica i pràctica a l’anàlisi no destructiva de metalls amb els raigs X.

PROGRAMA DEL CURS

Coordinador: Albert Estrada-Rius, Conservador en cap del Gabinet Numismàtic de Catalunya

Dimarts 29 de març: Qüestions de metodologia

Dimarts 5 d’abril: La moneda grega i la romana republicana

Dimarts 12 d’abril: La moneda d'Hispània

Dimarts 19 d’abril: La moneda de l'Imperi romà

Dimarts 26 d’abril: El metall de la moneda, identificació per anàlisi no destructiva de raigs X

PROFESSORAT

Dra. Marta Campo, Ex-conservadora en cap del Gabinet Numismàtic de Catalunya

Dra. Maria Clua, Adjunta de conservació del Gabinet Numismàtic de Catalunya

Dr. Ignasi Queralt, Investigador Científic. Laboratori d’Aplicacions Analítiques de raigs X - ICTJA/CSIC. Consell Superior d’Investigacions Científiques

Sr. Joan Pujol, Llicenciat en Ciències Químiques. Director tècnic, Fischer Instruments SA

Amb la col·laboració de

Informació i reserves:

Gabinet Numismàtic de Catalunya

T. 93 622 03 60

De dilluns a divendres, de 9 a 14 h

Curs limitat a 12 places

El preu de matrícula és de 30 €. Per a estudiants, jubilats i Amics del museu, 24 €.

La matrícula dóna dret a un certificat d’assistència i a un dossier monogràfic.

Per assistir al curs, cal

1. reservar plaça: ens heu de facilitar per telèfon o per correu electrònic nom, cognoms, domicili, població, codi postal, telèfon i correu electrònic de contacte.
  1. ingressar l’import de matrícula al compte corrent a nom del Museu Nacional d’Art de Catalunya (núm. 2100 0974 89 0200035583).

El museu compleix en tots els seus termes la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal (BOE núm. 289, de 14 de desembre de 1999)

República romana, didracma de Roma, 225-212 a.C. Gabinet Numismàtic de Catalunya