La moneda antiga. XXIX Curs de documentació

Material:
PDF icon Programa del curs - pdf 595 Kb

Programa del curs - pdf 595 Kb

El Gabinet Numismàtic de Catalunya del Museu Nacional organitza aquest curs amb l’objectiu de difondre les bases de la documentació de la numismàtica antiga. El curs té una durada de 15 hores dividides en 5 sessions. A la primera classe s’explicaran les bases metodològiques de la disciplina com, per exemple, l’elaboració de fitxes de monedes o com cal interpretar els tresors monetaris. Les tres sessions següents tindran dues parts: lliçons teòriques entorn de la numismàtica grega, romana republicana, hispànica i imperial romana, i sessions pràctiques d’identificació i de classificació de cadascuna d’aquestes sèries monetàries tenint a l’abast les peces originals i la biblioteca del GNC. La darrera sessió ha de permetre tenir una aproximació, tant teòrica com pràctica, a l’anàlisi química no destructiva d’aliatges metàl·lics amb tècniques de raigs X.

Curs reconegut pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya com activitat de formació permanent adreçada al professorat (en tramitació).

Coordinació

Albert Estrada-Rius, conservador en cap del Gabinet Numismàtic de Catalunya

Dimarts 13 de febrer, Qüestions de metodologia

Dimarts 20 de febrer, La moneda grega i la romana republicana

Dimarts 27 de febrer, La moneda d'Hispània

Dimarts 6 de març, La moneda de l'Imperi romà

Dimarts 13 de març, El metall de la moneda: anàlisi mitjançant tècniques de raigs X

PROFESSORAT

Dra. Marta Campo, presidenta de la Sociedad Iberoamericana de Estudios Numismáticos

Dra. Maria Clua, adjunta de conservació del Gabinet Numismàtic de Catalunya

Dr. Ignasi Queralt, investigador Científic, Departament de Geociències, IDAEA/CSIC, Consell Superior d’Investigacions Científiques

Sr. Joan Pujol, llicenciat en Ciències Químiques; Director tècnic, Fischer Instruments SA

Amb la col·laboració de

Informació i reserves:

PLACES EXHAURIDES

Informació i reserves:
Gabinet Numismàtic de Catalunya
T. 93 622 03 60
De dilluns a divendres, de 9 a 14 h
Curs limitat a 12 places

La matrícula dóna dret a un certificat d’assistència i a un dossier monogràfic.

Per assistir al curs, cal

1. Reservar plaça: ens heu de facilitar per telèfon o per correu electrònic nom, cognoms, domicili, població, codi postal, telèfon i correu electrònic de contacte.

2. Ingressar l’import de matrícula al compte corrent a nom del Museu Nacional d’Art de Catalunya (núm. 2100 0974 89 0200035583).

El museu compleix en tots els seus termes la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal (BOE núm. 289, de 14 de desembre de 1999)

Gal·liè, antoninià de Milà, 257-258 (MNAC/GNC 101355-N)