Jornada Healing Arts in practice

Jornada Healing Arts in practice

Divendres 24 d’octubre de 9.30 a 14.30 h

Lloc: 
Reial Monestir de Santa Maria de Pedralbes
Preus: 

Activitat gratuïta

Descripció:

El Reial Monestir de Santa Maria de Pedralbes i el Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC) impulsen la jornada Healing Arts in Practice, un espai de trobada i intercanvi entre professionals de la mediació cultural, la creació artística i l’àmbit de la salut.

 

La jornada vol donar visibilitat a experiències que mostren com les arts poden contribuir al benestar individual i comunitari. A través de conferències, presentacions de projectes, pràctiques vivencials i una experiència col·lectiva final, s’oferirà un recorregut per iniciatives que connecten creativitat, salut i comunitat, fomentant la reflexió i el diàleg interdisciplinari.

 

PROGRAMA

09:30 – 09:40 → Presentació de la jornada. A càrrec de la coordinació del HAB i Anna Castellano i Tresserra, directora del Monestir de Pedralbes 
 
09:40 – 10:20 → Horitzons de l'art en salut: museus, cultura i comunitat com a espais de prevenció i intervenció. Conferencia inaugural a càrrec de Marián López Fernández Cao, catedrática de la Universidad Complutense de Madrid, referent en Educació Artística, Artteràpia, Igualtat de gènere en el sistema de l’art i justícia social a través de processos creadors.
 
PRESENTACIONS DE PROJECTES 
 
Condueix Gemma Bonet Pascual, Activitats i accessibilitat del Reial Monestir de Pedralbes
10:20 → Art gran (MNAC) – Ariadna Martí López mediadora cultural especialitzada en intervencions d’arts en salut.
10:40 → El cos és el meu enemic? (Museu d’Art de Cerdanyola) – Mel M Blanco: Tècnica de projectes d'Adhoc Cultura, i Paula Navarro Genovés: Nutricionista CAP Canaletes-Fontetes
11:00 → Mortals + (Fundació Suñol) – Roser Sanjuan, gestora cultural i mediadora artística especialista en art participatiu i social, i David Martrat, comunicació i projectes de la Fundació Suñol Soler.
11:20 → Projecte per l’abordatge de la fibromiàlgia amb la metodologia arts en salut  (Museu de l’Empordà) – Pep Marés: Responsable Servei Educatiu del Museu de l'Empordà i Georgina Avilés - Cooperativa Agitart
11:40  → Càpsules d’art (Museu Tàpies) – Rosa Eva Campo: coordinació de projectes educatius del Museu Tàpies i Teresa Rubio, gestora cultural i mediadora artística 
 

TANCAMENT

13:25 → Meditació col·lectiva al claustre amb Berta Meneses, religiosa filipense i mestra zen i Carina Mora, coordinadora de l'Àrea d'Espiritualitat de la Casa Sant Felip Neri i mestra zen assitent. 
 
Informació i reserves: 

Inscripció obligatòria