Els miracles del Mestre Cabestany. Una aproximació contemporània a les meravelles del romànic
Els miracles del Mestre Cabestany. Una aproximació contemporània a les meravelles del romànic
Dissabte 6 de juny, a les 10.30 h
Lloc:
Auditori 2
Descripció:
Els miracles del Mestre Cabestany és una peça audiovisual que pren la figura del Mestre de Cabestany com a punt de partida per reflexionar sobre la permanència de la imatge romànica i la seva capacitat de generar lectures contemporànies.
El curtmetratge de Rosa Tharrats i Gabriel Ventura, es planteja com una eina per activar pensament, conversa i experiència compartida al voltant d'aquesta figura cabdal del romànic europeu i parteix d'una investigació sobre les rutes de pelegrinatge a la muntanya de Sant Pere de Rodes, realitzada durant una residència a ARBAR. A més de custodiar valuoses relíquies —entre les quals hi havia el cap i el braç dret de Sant Pere Apòstol— «el monestir atorgava als pelegrins les mateixes indulgències que es podien aconseguir a Sant Pere de Roma». Entre les construccions del monestir destaca la portalada de l'església, esculpida a mitjan del segle XII pel taller del Mestre de Cabestany.
Entre el monòleg interior i el somni, Els miracles del Mestre Cabestany ens endinsa en les visions de l'artista mentre imagina les futures escultures que prepara per a la portalada del monestir de Sant Pere de Rodes. Inspirat per tres dels miracles que es narren al Nou Testament (la resurrecció de Llàtzer, la conversió de l'aigua en vi i el miracle de la mà seca), el Mestre reflexiona sobre la seva vocació i els misteris de la divinitat.
Tot seguit de la projecció, tindrà lloc una taula rodona amb la participació de l’artista Rosa Tharrats, el poeta i artista Gabriel Ventura, la muntadora de cinema Ariadna Ribas Surís, la cineasta Xisi Sofia Ye Chen i la comissària Marta Pol Rigau.
Amb la col·laboració d’ARBAR. Centre de producció i edició de processos performatius centrats en la recerca biocultural i artística de Rodes.

Direcció i realització del curtmetratge: Rosa Tharrats i Gabriel Ventura amb col·laboració d'Ariadna Ribas (muntatge), Artur Tort (color), Mau Boada (música) i Ignasi Sadurní (so).
Producció: ARBAR (2023)
Informació i reserves:
Activitat inclosa en el preu de l’entrada. Inscripció prèvia. Aforament limitat.










