DINS PER DALT. Una actuació sonora en paral·lel a la intervenció DINS PER DINS

Lloc:
Sala de la Cúpula
Preus:

Activitat gratuïta amb inscripció obligatòria

Conferència/Performance

El Museu Nacional presenta (prorrogada fins 20 de març de 2022) l’obra Dins per dins de l'artista Francesca Llopis, una intervenció formada per un vídeo amb música de Barbara Held, i un conjunt de fotografies realitzats per l’artista a la Casa Gomis Bertrand, coneguda com La Ricarda, i situada a El Prat de Llobregat. L’habitatge el va dissenyar l’arquitecte Antoni Bonet Castellana entre 1953 i 1963 i es tracta d’una de les joies del racionalisme català. En el vídeo de Francesca Llopis una sèrie de taques-ombra estableixen un diàleg en moviment amb l’arquitectura de la casa, a voltes misteriós, a voltes humorístic, i sempre poètic.

En aquest treball, descobrim l'arquitectura sonora de la Ricarda com a espai d’escolta. Els creadors de la casa utilitzaven l’última tecnologia del moment per a una escolta crítica i científica de la música experimental del seu temps i dels sons de l’entorn de la reserva natural que envolta la casa –actualment amenaçada per l’aeroport de Barcelona.

A l’actuació sonora DINS PER DALT, convidem a la biòloga Eloïsa Matheu a parlar de la seva pràctica com a àudio-naturalista. La Ricarda i el seu entorn natural al delta de Llobregat són el punt central d’un relat sonor sobre la migració dels ocells, un viatge extraordinari entre terres del nord d’Europa i el nord d’Àfrica, articulat amb gravacions de camp d’Eloïsa Matheu. Els sons de la natura descriuen i reflecteixen tant els ecosistemes com els problemàtiques amb què s’enfronten els ocells durant el llarg i perillós viatge. Seguidament, Barbara Held farà una performance de l’obra per a flauta “Pausa: Nit”, composta per a un concert a l'aire lliure a finals d'estiu de 2021 al Museu Vostell, Malpartida de Cáceres. Incorpora fragments de gravacions de camp d'Eloisa Matheu que la situa dins de la localització geogràfica tant especial del museu.

Intervenen:

• Eloisa Matheu, biòloga
  • Barbara Held, flauta
  • Francesca Llopis, artista visual
  • Josep Aymi, àudio software
  • Ferran Conangla, so

#FrancescaLlopis #ArtistesAlMuseu

Informació i reserves:

Inscripció obligatòria.

Et demanem que, si no pots venir, anul·lis la teva reserva, si us plau, perquè algú altre de la llista d’espera pugui aprofitar les places vacants. Moltes gràcies!

Dins per dalt