Cicle de conferències: Mirar (l'art) per veure-hi clar. Tornar al museu després de la pandèmia

Dimecres 14,  21 i 28 d'octubre i 4 de novembre, a les 19 h.

Lloc:
Activitat en línia amb Google Meet
Preus:

Activitat de pagament amb inscripció prèvia. Preu de les 4 sessions: Amics, 50 €; no Amics, 70 €.

Quatre sessions enllaçades al voltant d’un tema destacat de la col·lecció del museu

Com afecta el que ha passat aquest 2020 a la nostra comprensió de l’art?

Per què –ara més que mai– hauríem de tornar a un museu que ja coneixem? El món ha canviat, però algunes veritats segueixen interpel·lant-nos com el primer dia; potser és hora d’escoltar-les. Reflexionarem sobre aquestes veritats de la mà de Miquel del Pozo, arquitecte i divulgador artístic.

Dimecres 14 d'octubre
Tornar al museu: a la recerca d’un refugi possible

Tornar al museu per, al sortir, veure-hi més clar. Aquesta és la proposta o, millor dit, l’aposta d’aquest curs dedicat a la col·lecció del Museu Nacional d'Art de Catalunya. Tornar a un museu que ja coneixem (o fer-ho per primer cop) per trobar-hi obres d'art del passat que no han deixat de ser present que continuen interpel·lant-nos. Tornar al museu per pensar i intentar construir, amb l’ajuda de l’art, un refugi interior (si això és possible) que

Dimecres 21 d'octubre
El naixement d’una tragèdia: la vida

Naixem en un món interpretat i això condiciona la nostra manera de veure (i entendre) la realitat. Les obres d’art ens ofereixen la imatge visible de les diferents respostes que la humanitat ha donat al misteri de la vida. Cada època ha creat la seva. Volem mirar al passat per entendre el present; o millor, mirar al passat per posar en dubte el present.

Dimecres 28 d'octubre
El consol d’allò inconsolable: l’art després de la mort

Davant la mort de l’altre prenem consciència de la nostra condició mortal. Segurament així va néixer la condició humana i possiblement aquest també és l’origen de les primers obres d’art: fer front a la mort mitjançant una imatge. Què en queda d’aquest poder (de la imatge) avui que ja ningú creu en res?

Dimecres 4 de novembre
Abans de la mort: avui, aquí, ara

L’art conté els somnis, les pors i les esperances dels éssers humans que han viscut abans que nosaltres. Entrar en un museu i mirar les seves obres és mirar també la història humana, plena d’anhels i sofriments, moments de dolor i també instants de gloria. Volem mirar l’art, però no volem fer-ho per reviure el passat a través de la l’obra, la intenció és una altre: buscar en l’art del passat aquelles obres capaces d’il·luminar el nostre present.

Activitat dels #AmicsMuseuNacional

Logo Amics Museu Nacional

Informació i reserves:

Activitat amb inscripció prèvia.

Reserveu la vostra plaça a través de l'enllaç i espereu a rebre confirmació.

Per realitzar el pagament:

• si sou Amics, i tenim les vostres dades bancàries, podeu autoritzar-nos a cobrar el rebut corresponent.
  • si no sou Amics, realitzeu transferència bancària al compte ES05 2100 0974 8902 0007 5498 en el termini d'una setmana des de la confirmació de la plaça (si no, la reserva quedarà sense efecte). Haureu d'indicar nom, cognoms i nom de l'activitat.

Uns dies abans de la data rebreu l'enllaç de Google Meet per accedir a l'activitat en línia.
No es reemborsaran els diners de les cancel·lacions fetes a partir de 3 dies abans de l'activitat.

Museu Nacional