Xerrada-itinerari "Antoni Campañà i la Guerra Civil a Barcelona. Bombardejos i lluita per sobreviure"

9, 16, 23, 30 de juny i 14 i 21 de juliol de 2021

Logo Guerra Civil

A les 18.30 h

Preus:

Activitat gratuïta amb inscripció obligatòria

Xerrada-itinerari online per l’exposició "La guerra infinita. Antoni Campañà", el Refugi 307 del Poble Sec i el Turó de la Rovira ...

Entre 1936 i 1939 Antoni Campañà va fer milers de fotografies dels fets de la guerra en el marc de la ciutat de Barcelona. Un testimoni gràfic de primer ordre que ens deixa un extens i  prolífic conjunt d'imatges sobre la complexitat del conflicte i la seva afectació en la població.

En aquesta sessió en línia es comentaran algunes de les fotografies que farà Campañà durant la Guerra Civil i es posaran en relació amb el seu context històric. Seguint la mirada de fotògraf centrarem el focus en l'impacte que els fets de la guerra i els bombardejos van tenir sobre la població i descobrirem un dels espais que millor exemplifiquen el que va ser la resposta ciutadana i institucional en la lluita per la supervivència: El MUHBA Refugi 307.

Programació del MUHBA:

• Visites al MUHBA Refugi 307 gratuïtes, tots els dissabtes i diumenges al matí, amb reserva prèvia.
  • Visites al MUHBA Turó de la Rovira, cada 1r dissabte de cada mes, a les 10 h. Preu: 5 €
  • Itinerari Vedettes i Milicians. El paral·lel i el barri del Poble-sec durant la Guerra Civil, que situa el Refugi 307 en el seu context, el barri del Poble-sec durant la Guerra Civil, i remarca la seva relació amb el món del teatre i la cultura popular del Paral·lel. Dissabtes a la tarda, de juny a setembre
  • Itinerari Dones i rereguarda. La defensa ciutadana de Barcelona. Quatre-cents metres de galeries d’un dels refugis antiaeris construïts sota terra durant la Guerra Civil. Un itinerari que ressegueix els espais de treball productiu, els espais de cures i els espais de lluita política protagonitzats per dones durant la Guerra Civil. Dissabtes a la tarda, de juny a setembre

Reserves de les activitats del MUHBA

En col·laboració amb

Logo Muhba

Informació i reserves:

Xerrada-itinerari en línia amb reserva obligatòria.

Antoni Campañà i la guerra civil a Barcelona