7è Art: Cinema al museu. Projecció d'"Ocaña, retrato intermitente" (1978)

Divendres 7 de juny de 2019, a les 18 h. Activitat gratuïta

Lloc:
Auditori 2
Preus:

Activitat gratuïta

Material:
PDF icon Programa 7è Art (pdf - 1,26 Mb)

Programa 7è Art (pdf - 1,26 Mb)

Us convidem a gaudir d’una programació de pel·lícules relacionades amb el món de l’art i els seus temes de debat.

Aquest any, proposem un programa que explora la figura de l’artista, el procés creatiu, el vincle entre art i societat, els museus, la dona en l’art i els creadors marginats per la historiografia oficial. El Museu Nacional es transformarà en una sala de cinema oberta a tothom que vulgui endinsar-se en aquestes temàtiques través de la màgia i del poder transportador del 7è art.

En el mes de juny es celebra l’Orgull LGTBI i des del Museu Nacional volem retre homenatge als artistes que han lluitat per la visibilitat amb la projecció d'Ocaña, retrato intermitente de Ventura Pons, un dels primers documents cinematogràfics LGTBI de l’Estat. El director català recorre, des d’una òptica insòlita i trencadora l’any 1978, la personalitat i obra del pintor i performer José Pérez Ocaña, una figura clau de l’activisme per la llibertat sexual i de gènere a la Barcelona post-franquista.

#CinemaalMuseu

Amb la col·laboració de

Informació i reserves:

Pel·lícula en VO (espanyol)

Entrada lliure. Aforament limitat. Es recomana reserva online prèvia

Programa subjecte a canvis de darrera hora