7è Art: Cinema al museu. Projecció de "Camille Claudel 1915" (2013)

Dijous 14 de novembre de 2019, a les 18.30 h. Entrada gratuïta

Lloc:
Sala Oval
Preus:

Entrada gratuïta

Material:
PDF icon Programa 7è Art (pdf - 1,26 Mb)

Programa 7è Art (pdf - 1,26 Mb)

Us convidem a gaudir d’una programació de pel·lícules relacionades amb el món de l’art i els seus temes de debat.

Aquest any, proposem un programa que explora la figura de l’artista, el procés creatiu, el vincle entre art i societat, els museus, la dona en l’art i els creadors marginats per la historiografia oficial. El Museu Nacional es transformarà en una sala de cinema oberta a tothom que vulgui endinsar-se en aquestes temàtiques través de la màgia i del poder transportador del 7è art.

Juliette Binoche es fon a la pell de Camille Claudel, una de les més cèlebres escultores de la França del s.XIX, deixeble i amant d’Auguste Rodin. Menyspreada i oblidada pel sistema i la seva pròpia família, va passar els seus darrers anys internada en un hospital mental. Influït per “La Passió de Joana d’Arc” (1928) de Dreyer, Bruno Dumont filma un retrat psicològic, esfereïdor i aspre de Claudel en la seva darrera etapa que mostra la invisibilitat, la solitud i l’aïllament que han experimentat les dones creadores al llarg de la Història de l’Art.

#CinemaalMuseu

Amb la col·laboració de

Informació i reserves:

Pel·lícula en VOS

Entrada lliure. Aforament limitat. Es recomana reserva online prèvia

Programa subjecte a canvis de darrera hora

Pòster de 'Camille Claudel 1915'