Cerca a la col·lecció
Al centre de la composició, Salomé sosté en una safata el cap del Baptista, que tot just acaba de ser decapitat pel botxí. Sota la mirada d'una gernació que s'aboca a les finestres d'un edifici noble, Salomé apareix acompanyada d'un seguici de donzelles i músics, la qual cosa dota l'escena d'un xocant caràcter joiós.Obres del conjunt.Saint Michael Archangel, Pedro García de Benabarre, 1455-1480. Isabella Stewart Gardner Museum (Boston).Vegeu El Museu de Lleida rep sis peces gòtiques i romàniques d'alt valor patrimonial provinents del MNAC.
En tant que doctor de l'Església, sant Jeroni apareix assegut davant d'un faristol amb un llibre obert i al costat d'un escriptori, traient l'espina de la pota del lleó domesticat. Com és habitual, va abillat com a cardenal, tot i que, com és sabut, mai va arribar a ser-ho.Obres del conjuntSaint Michael Archangel, Pedro García de Benabarre, 1455-1480. Isabella Stewart Gardner Museum (Boston).Vegeu El Museu de Lleida rep sis peces gòtiques i romàniques d'alt valor patrimonial provinents del MNAC.
A l'interior d'una estança de terra enrajolat i sostre ligni, Zacaries rau assegut en un escriptori, tot inscrivint el nom del seu fill. Al seu davant hi ha un nombrós grup de prohoms, un dels quals, el que centra la composició, sosté sant Joan Baptista infant en braços. El caràcter quotidià de l'escena es veu accentuat per diversos detalls, entre els quals el gos i el gat de primer terme.Obres del conjuntSaint Michael Archangel, Pedro García de Benabarre, 1455-1480. Isabella Stewart Gardner Museum (Boston).Vegeu El Museu de Lleida rep sis peces gòtiques i romàniques d'alt valor patrimonial provinents del MNAC.
A l'interior d'una estança coberta amb una embigat ligni, diverses donzelles envolten la mare del Nounat, santa Elisabet, tot oferint-li menjar i beure. La partera es troba estirada al llit en actitud de pregària, acompanyada de la Mare de Déu que, a primer terme, sosté sant Joan Baptista sobre la falda. Al seu costat una criada escalfa uns bolquers sobre un braser encès.Obres del conjuntSaint Michael Archangel, Pedro García de Benabarre, 1455-1480. Isabella Stewart Gardner Museum (Boston).Vegeu El Museu de Lleida rep sis peces gòtiques i romàniques d'alt valor patrimonial provinents del MNAC.
Sant Joan Baptista, el precursor, apareix batejant Crist, immers en el riu Jordà, mentre dos àngels a la riba en sostenen la túnica. A la part superior de la composició, Déu Pare, acompanyat de dos àngels i el colom de l'Esperit Sant, beneeix Jesús, bo i conformant una imatge nítida de la Trinitat.Obres del conjuntSaint Michael Archangel, Pedro García de Benabarre, 1455-1480. Isabella Stewart Gardner Museum (Boston).Vegeu El Museu de Lleida rep sis peces gòtiques i romàniques d'alt valor patrimonial provinents del MNAC.
Probablement va ser la taula central d'un retaule dedicat a la Mare de Déu. La Verge apareix entronitzada i coronada, i als seus peus es pot veure el creixent de lluna que remet a la figura de la Dona descrita per sant Joan a l'Apocalipsi. La Mare de Déu duu el Nen a la falda, despullat i amb un fragment de corall penjat del coll. Tots dos estan acompanyats de quatre àngels, dels quals dos toquen llaüts i els altres dos ofereixen una plata de raïm a la Mare de Déu i una altra amb peres, al Nen.Una inscripció als peus del tron de la Mare de Déu permet llegir encara el nom del pintor, però s'ha perdut la data que, molt probablement, va ser esborrada quan la peça va entrar al comerç i es va intentar fer passar per una obra d'origen italià. J. Fiter i Inglés, el 1876, va poder veure la taula encara a l'església parroquial de Bellcaire, i en transcriu tant la signatura com la data, que ell llegeix com a "MCCCCL".
Salomé presenta el cap del Baptista a Herodes i a la seva mare, Herodies. L'escena es desenvolupa en una estança que remet a una casa noble del segle XV. Un músic amenitza l'acte, al qual assisteix una gran quantitat de personatges guarnits amb joies fetes en relleu de guix daurat i robes a la moda de l'època. Els convidats d'honor, Herodes i Herodies, coronats, apareixen davant d'un tapís de brocat, asseguts a una taula parada on es veuen aus i altres aliments. En un tinell, emplaçat al costat esquerre de la taula, s'exposen diverses peces de vaixella.Obres del conjuntSaint Michael Archangel, Pedro García de Benabarre, 1455-1480. Isabella Stewart Gardner Museum (Boston).