Jump to navigation
Cerca a la col·lecció
Cerca a l'arxiu
Dossier de premsa Ortiz Echagüe
Però en 1960, Ortiz Echagüe torna al Marroc i xoca amb la modernització del país. Han desaparegut les tipologies africanes que copsà, d'un exotisme pintoresc i ideal. Ell interpreta aquesta transformació amb una mirada diferent, plena d'ambients enrarits, personatges sense context i escenes solitàries amb fons de núvols fantàstics. És la nostàlgia d'un món que s'esvaeix. En aquesta línia, Sirocco al Sàhara (1965) esdevindrà el seu últim gran èxit. Com en una cruïlla, l'experimentació amb composicions i textures preval aquí sobre la voluntat documental d'abans.
Ara el Museu Nacional d'Art de Catalunya, en col·laboració amb el Museo de la Universidad de Navarra, exposa el moment més espontani i creatiu d'Ortiz Echagüe. Aquest nucli inicial de la seva producció és, alhora, un dels períodes més creatius de la història de la fotografia. Però l'exposició no es centra tan sols en el cànon de l'autor, sinó que, a més, ens mostra l'etapa més desconeguda de la seva obra: la fotografia militar que va fer a bord de globus aerostàtics. En definitiva, 79 fotografies i més documentació imprescindible per entendre aquella cruïlla al nord d'Àfrica.
Catàleg de l'exposició