Alexandre de Riquer i Inglada

Alexandre de Riquer i Inglada (Calaf, 1856 – Palma de Mallorca, 1920) és una de les figures més destacades i influents de l’art modernista català. La seva principal aportació és la introducció a Catalunya del modernisme d'inspiració britànica.

Destaca especialment la seva activitat en el camp de les arts gràfiques, on va fer gala d’una gran creativitat. Alexandre de Riquer fou el millor representant del disseny internacional a principis del segle XIX a Catalunya perquè era l’artista català més ben informat de l’època, gràcies als viatges que feia a Londres i també a la gran lliçó de l’art anglès que podia extreure de la seva biblioteca sobre art, única a Catalunya i Espanya.

Una part important de la seva col·lecció bibliogràfica va ser comprada per la Junta de Museus l’any 1921 als seus hereus. Actualment es conserva a la Biblioteca Joaquim Folch i Torres del Museu Nacional, on podeu trobar un bon nombre d’obres il·lustrades pels il·lustradors britànics més reconeguts de principis del segle XX: Aubrey Beardsley, Robert Anning Bell, Arthur Rackham i Alice B. Woodward.