Cerca a la col·lecció
Aquesta obra és un bon exemple de l'ús embrionari de la perspectiva lineal o monofocal: un punt de fuga sobre el qual convergeix la mirada de l'espectador, immòbil davant la composició. Així, s'ordenaven les formes i la mida dels objectes i les figures en una superfície plana, es generava un efecte il·lusori de profunditat i es donava versemblança a l'escena. A l'Anunciació, el paviment en forma de tauler d'escacs potencia l'eficàcia de la percepció visual.
Aquestes teles embellien les portes de l'orgue de la catedral de la Seu d'Urgell i el protegien del clima. L'ús de la grisalla tenia un sentit devocional derivat del calendari litúrgic, que obligava, durant la Quaresma, a reduir el temps d'exhibició de les imatges sagrades acolorides i el de la interpretació musical. És un dels conjunts més emblemàtics tant per la tipologia com pel seu valor artístic, en ser obra d'un autor molt original, que incorpora el llenguatge flamenc de manera natural i models de la cultura francesa.