El Museu Nacional recupera una obra de Luis de Morales

Interval de dates:
04/11/2015

Crist amb la creu, que s’exposa des d’ahir, romania a la reserva des de fa molts anys

El Museu Nacional exposa des d’ahir, a les sales de la col·lecció permanent, l’obra Crist amb la creu de Luis de Morales (1510/1511-1586), un dels mestres més originals del Renaixement espanyol. A aquest artista està dedicada la mostra El diví Morales, coorganitzada pel Museo del Prado, el Museo de Bellas Artes de Bilbao i el Museu Nacional d’Art de Catalunya. Aquesta exposició, que es pot veure actualment a Madrid, a partir del 9 de febrer viatja a Bilbao, i es presentarà al Museu Nacional d’Art de Catalunya el proper 16 de juny de 2016.

Crist amb la creu, un dipòsit de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi, es guardava a les reserves del museu des de fa dècades. Ha estat restaurada i estudiada per a l’ocasió i s’exposarà a Barcelona al mes de juny en el marc de l’exposició coproduïda pels tres centres. Fins llavors, es pot veure a les sales de l’exposició permanent d’art del Renaixement i el barroc, junt a una altra obra de Luis de Morales de la col·lecció del museu, Eccehomo.

Crist amb la creu
Oli sobre fusta de castanyer
Barcelona, Museu Nacional d’Art de Catalunya
Dipòsit de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi