La moneda antiga. XXVIII Curs de documentació

Preus:

30 €. Per a estudiants, jubilats i Amics del museu, 24 €

Material:
PDF icon Programa (pdf - 1.37MB)

Programa (pdf - 1.37MB)

El Gabinet Numismàtic de Catalunya organitza aquest curs per difondre les bases de la documentació de la numismàtica antiga. El curs té una durada de 15 hores dividides en 5 sessions. A la primera classe s'expliquen les bases metodològiques de la disciplina com, per exemple, l'elaboració de fitxes de monedes o com cal interpretar els tresors monetaris. Les altres tres sessions tenen dues parts: lliçons teòriques a l'entorn de la numismàtica grega, romana republicana, hispànica i imperial romana, i sessions pràctiques d’identificació i classificació de cadascuna d’aquestes sèries monetàries a partir de les peces originals i la biblioteca del Gabinet. La darrera sessió és una aproximació teòrica i pràctica a l’anàlisi no destructiva de metalls amb els raigs X.

Curs reconegut pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya com a activitat de formació permanent adreçada al professorat.

PROGRAMA DEL CURS

Coordinador: Albert Estrada-Rius, Conservador en cap del Gabinet Numismàtic de Catalunya

Dimarts 14 de març: Qüestions de metodologia

Dimarts 21 de març: La moneda grega i la romana republicana

Dimarts 28 de març: La moneda d'Hispània

Dimarts 4 d’abril: La moneda de l'Imperi romà

Dimarts 18 d’abril: El metall de la moneda, identificació per anàlisi no destructiva de raigs X

PROFESSORAT

Dra. Marta Campo, Ex-conservadora en cap del Gabinet Numismàtic de Catalunya

Dra. Maria Clua, Adjunta de conservació del Gabinet Numismàtic de Catalunya

Dr. Ignasi Queralt, Investigador Científic. Departament de Geociències, IDAEA/CSIC. Consell Superior d’Investigacions Científiques

Sr. Joan Pujol, Llicenciat en Ciències Químiques. Director tècnic, Fischer Instruments SA

Amb la col·laboració de

Informació i reserves:

Places exhaurides.

Gabinet Numismàtic de Catalunya

T. 93 622 03 60

De dilluns a divendres, de 9 a 14 h

Curs limitat a 12 places

El preu de matrícula és de 30 €. Per a estudiants, jubilats i Amics del museu, 24 €.

La matrícula dóna dret a un certificat d’assistència i a un dossier monogràfic.

Per assistir al curs, cal

1. reservar plaça: ens heu de facilitar per telèfon o per correu electrònic nom, cognoms, domicili, població, codi postal, telèfon i correu electrònic de contacte.
  1. ingressar l’import de matrícula al compte corrent a nom del Museu Nacional d’Art de Catalunya (núm. IBAN ES40 2100 0974 89 0200035583).

El museu compleix en tots els seus termes la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal (BOE núm. 289, de 14 de desembre de 1999)