Published on Museu Nacional d'Art de Catalunya (https://www.museunacional.cat)

Inici > Printer-friendly > III. Noucentisme(s)

III. Noucentisme(s)

Print
  • III.25. Avantguarda(-es)

En molts aspectes, l'avantguarda és una continuació de la bohèmia, tot i que se’n distingeix per la consciència crítica sobre el paper de l'artista en el treball intel·lectual i en la producció col·lectiva de la seva època. En les versions més radicals, concep l'artista com un productor i un conductor de masses, encara que també hi ha avantguardes preocupades només per la renovació interna de l'art mateix. Però a ciutats com Barcelona, fora dels grans centres de l'avantguarda europea –París, Berlín, Moscou–, l'avantguarda es manifesta amb actituds més mesurades i eclèctiques, i la seva radicalitat és substituïda per una genèrica aspiració de modernitat.

III.23. Noucentisme i mediterraneisme [1]

III.24. Galeries Laietanes [2]

III.25. Avantguarda(-es)

III.26. Realisme(s) [3]

III.27. Vida moderna 1. Fotografia, cinema, publicitat [4]

III.28. Art nou i surrealisme(s) [5]

III.29. Vida moderna 2. Experimentalisme i mitjans populars [6]

III.30. Art decoratiu monumental [7]

/

Otho Lloyd, Añoranza, sense data

Josep de Togores, Printània, 1922

Juan Gris, Aux courses de Longchamp, 1913

Manuel Hugué, Torero, 1913

Olga Sacharoff, Un casament, 1919-1923

Pere Daura, Verticals, 1929

Pablo Gargallo, Gran ballarina, 1929

Juli González, Personatge dempeus, cap a 1935

Joaquim Torres-García, Uruguai, 1939


Links
[1] https://www.museunacional.cat/ca/iii-noucentismes [2] https://www.museunacional.cat/ca/iii24-noucentismes [3] https://www.museunacional.cat/ca/iii26-noucentismes [4] https://www.museunacional.cat/ca/iii27-noucentismes [5] https://www.museunacional.cat/ca/iii28-noucentismes [6] https://www.museunacional.cat/ca/iii29-noucentismes [7] https://www.museunacional.cat/ca/iii30-noucentismes