Published on Museu Nacional d'Art de Catalunya (https://www.museunacional.cat)

Inici > Printer-friendly > II. Modernisme(s)

II. Modernisme(s)

Print
  • II.21. Bohèmia, miserabilisme i pintura negra

El pensament bohemi du l'artista a interessar-se pel més obscur i primitiu de la societat en què viu. Això pot passar com a reacció al folklorisme oficial o al sentimentalisme religiós, o com a identificació inquietant amb les infàmies de la misèria i la «degeneració». El cas de Nonell i els seus retrats de pobres, cretins o, sobretot, gitanes –sempre diferents però sempre iguals– representa una de les culminacions de la ideologia de la bohèmia.

II.14. Modernistes a París [1]

II.15. Modernistes a Barcelona [2]

II.16. El pintor de la vida moderna [3]

II.17. La casa modernista [4]

II.18. Antoni Gaudí i Josep Maria Jujol [5]

II.19. Modernismes conservadors [6]

II.20. Simbolismes 1 [7]

II.21. Bohèmia, miserabilisme i pintura negra

II.22. Simbolismes 2 [8]

/

José Gutiérrez Solana, Les coristes, cap a 1925

Carles Casagemas, Casa de cites, cap a 1900

Josep Maria Casals i Ariet, Sense títol, cap a 1935

Pablo Gargallo, La bèstia de l'home, 1904

Isidre Nonell, Gitana de perfil, 1902


Links
[1] https://www.museunacional.cat/ca/ii-modernismes [2] https://www.museunacional.cat/ca/ii15-modernismes [3] https://www.museunacional.cat/ca/ii16-modernismes [4] https://www.museunacional.cat/ca/ii17-modernismes [5] https://www.museunacional.cat/ca/ii18-modernismes [6] https://www.museunacional.cat/ca/ii19-modernismes [7] https://www.museunacional.cat/ca/ii20-modernismes [8] https://www.museunacional.cat/ca/ii22-modernismes