Published on Museu Nacional d'Art de Catalunya (https://www.museunacional.cat)

Inici > Printer-friendly > III. Noucentisme(s)

III. Noucentisme(s)

Print
  • III.29. Vida moderna 2. Experimentalisme i mitjans populars

Els nous media es popularitzen els anys trenta gràcies a les produccions comercials i també a la invenció de càmeres fotogràfiques i cinematogràfiques de preu relativament baix i manipulació senzilla, concebudes per a ús domèstic. Artistes, fotògrafs, cineastes i aficionats –els clubs de fotografia o cinema amateur es multipliquen a totes les ciutats europees– converteixen aquests mitjans en una parcel·la d'experimentació formal que funciona com un interessant sistema de vasos comunicants entre el que és comercial i popular, i l'avantguarda.

 

III.23. Noucentisme i mediterraneisme [1]

III.24. Galeries Laietanes [2]

III.25. Avantguarda(-es) [3]

III.26. Realisme(s) [4]

III.27. Vida moderna 1. Fotografia, cinema, publicitat [5]

III.28. Art nou i surrealisme(s) [6]

III.29. Vida moderna 2. Experimentalisme i mitjans populars

III.30. Art decoratiu monumental [7]

/

Emili Godes, Paisatge a través d'ales de libèl·lula, cap a 1930

Antoni Arissa, Sense títol, cap a 1930

Pere Català Pic, Sense títol, 1935

Josep Maria Lladó, Sense títol, cap a 1930-1934


Links
[1] https://www.museunacional.cat/ca/iii-noucentismes [2] https://www.museunacional.cat/ca/iii24-noucentismes [3] https://www.museunacional.cat/ca/iii25-noucentismes [4] https://www.museunacional.cat/ca/iii26-noucentismes [5] https://www.museunacional.cat/ca/iii27-noucentismes [6] https://www.museunacional.cat/ca/iii28-noucentismes [7] https://www.museunacional.cat/ca/iii30-noucentismes