Published on Museu Nacional d'Art de Catalunya (https://www.museunacional.cat)

Inici > Printer-friendly > II. Modernisme(s)

II. Modernisme(s)

Print
  • II.19. Modernismes conservadors

La producció simbòlica de la modernitat té cares infinites, i moltes són conservadores. Tant l'Església com les institucions de la burgesia van desenvolupar un art públic monumental –arquitectura, escultura, pintura mural, etc.– que, a través de les tècniques de la modernitat, transmetia missatges tradicionals de poder i jerarquia. Els artistes mateixos van trobar en les galeries, les exposicions o els salons una manera de satisfer la mala consciència de la burgesia. Així, la pobresa, la vellesa, les misèries humanes, la caritat o el sentimentalisme religiós van esdevenir temes artístics d'èxit.

II.14. Modernistes a París [1]

II.15. Modernistes a Barcelona [2]

II.16. El pintor de la vida moderna [3]

II.17. La casa modernista [4]

II.18. Antoni Gaudí i Josep Maria Jujol [5]

II.19. Modernismes conservadors

II.20. Simbolismes 1 [6]

II.21. Bohèmia, miserabilisme i pintura negra [7]

II.22. Simbolismes 2 [8]

/

Francesc Gimeno, Nena dormint, 1895-1898

Leo van Aken, Misèria humana, 1890

Joaquim Mir, La catedral dels pobres, 1898

Rafael Sanchis Yago, Escena d'interior, 1911


Links
[1] https://www.museunacional.cat/ca/ii-modernismes [2] https://www.museunacional.cat/ca/ii15-modernismes [3] https://www.museunacional.cat/ca/ii16-modernismes [4] https://www.museunacional.cat/ca/ii17-modernismes [5] https://www.museunacional.cat/ca/ii18-modernismes [6] https://www.museunacional.cat/ca/ii20-modernismes [7] https://www.museunacional.cat/ca/ii21-modernismes [8] https://www.museunacional.cat/ca/ii22-modernismes