Published on Museu Nacional d'Art de Catalunya (https://www.museunacional.cat)

Inici > Printer-friendly > Rellevància i projecció

foto-mnac.jpg

Rellevància i projecció

Rellevància i projecció

Print [1]

Un museu més conegut i més visitat

 

El Museu Nacional ha incrementat de manera molt notable la seva rellevància i visibilitat en els darrers anys, tant a Barcelona i a Catalunya com en el pla internacional, però té un ampli marge per recórrer i seguir millorant en aquest aspecte. L'impacte del museu va més enllà del nombre de visitants i del major o menor èxit de projectes concrets, i cal avaluar-lo per la seva notorietat i legitimitat social i cultural. Forma part també de la seva projecció la capacitat de ser un agent actiu i relacionat amb la societat de la qual forma part, generant debats, diàlegs i participació a través dels programes tant en el propi museu com en el seu entorn.

El museu aspira en els propers anys a continuar incrementant el nombre d'usuaris tant presencials com virtuals, en totes les dimensions en què actua: assolir major presència de públic local i nacional, i reforçar la seva posició com a destí turístic a Barcelona en l'àmbit estatal i internacional. El nou Pla de Comunicació que cal desenvolupar serà clau per establir estratègies diferenciades per a cada objectiu.

Serà prioritari en aquest proper cicle de treball la projecció del museu a l'exterior a través de la col·lecció. D'una banda, la circulació de les obres de la col·lecció nacional mitjançant la ja plenament desplegada Xarxa de Museus d'Art de Catalunya, de l'altra, la potenciació dels projectes expositius itinerants basats en la col·lecció, tant en el context de l'estat com en l'esfera internacional.

En tant que capçalera de la Xarxa de Museus d'Art de Catalunya, el Museu Nacional impulsa una estratègia comuna de treball entre tots els museus del país en els àmbits de la documentació patrimonial i l'accessibilitat, la posada en valor i la difusió del patrimoni artístic català, la creació i gestió de les col·leccions d'art d'àmbit nacional, la promoció del coneixement dels museus i els seus programes. D'acord amb el concepte de col·lecció nacional que estableix el Pla de Museus 2030, s'incrementen els préstecs i els dipòsits des del Museu Nacional a la resta de museus de la Xarxa i del país en general.

En l'àmbit del desenvolupament, el museu afrontarà la renovació del sistema de recollida i anàlisi de dades, que ha de permetre millorar les estratègies de diversificació, increment i segmentació de públics i de patrocinadors i amics.

 

“Un museu que sigui referent cultural de la ciutat i del país”(equip del museu)

 

Estratègia i Pla d’Acció 2019-2022/2029 [2](pdf 12,7 Mb)


Links
[1] https://www.museunacional.cat/ca/print/rellevancia-i-projeccio
[2] https://www.museunacional.cat/sites/default/files/pla_estrategic_2019-22_cat_b.pdf