Published on Museu Nacional d'Art de Catalunya (https://www.museunacional.cat)

Inici > Printer-friendly > Missió i estratègia

2857-073m2.jpg

Missió i estratègia

Missió i estratègia

Print [1]

El Museu Nacional d’Art de Catalunya, com a ens públic, potencia l’ús social i educatiu per esdevenir un espai de coneixement, debat, vincle social i participació, i posa el coneixement, la col·lecció i els recursos al servei del públic. El museu té la voluntat de mostrar l’expressió artística catalana sense límits cronològics i, alhora, generar nou coneixement, fruit de la recerca i el treball amb altres institucions.

La programació del museu, en la seva vocació de servei públic, està enfocada a l’obertura a nous públics; l’impuls del coneixement i la recerca, i una major projecció nacional i internacional de la institució. Els òrgans de govern del Museu Nacional d’Art de Catalunya han aprovat el document Estratègia i Pla d’Acció 2019-2022/2029 [2](pdf 12,7 Mb), que defineix els eixos en els quals se centra l'estratègia i pla d'acció del museu fins al 2022:

  • Dimensió social: accessibilitat, inclusió i sostenibilitat
  • La col·lecció: nous relats, creixement i difusió
  • Coneixement, educació i experiències
  • Rellevància i projecció
  • Governança, organització i finançament

També podeu consultar el document Estratègia 2017 (pdf - 1,2 Mb) [3], en què defineix els eixos en els quals se centra l’estratègia del museu de 2013 a 2017; Estratègia 2017 (pdf - 0,9 Mb) [4] (versió curta)

Entrevista a Pepe Serra, a SER Catalunya: "Hem d'acostar el Museu Nacional a la ciutat" [5] (11 min)


Links
[1] https://www.museunacional.cat/ca/print/missio-i-estrategia-0 [2] https://www.museunacional.cat/sites/default/files/pla_estrategic_2019-22_cat_b.pdf [3] https://www.museunacional.cat/sites/default/files/estrategia_2017_def_corr_0.pdf [4] https://www.museunacional.cat/sites/default/files/estrategia_2017_abreujat_cat_0.pdf [5] https://cadenaser.com/emisora/2014/06/30/radio_barcelona/1404081859_850215.html