La col·lecció és el nucli del museu, allò que el defineix i el fa únic i diferent de qualsevol altre. Un eix estratègic cabdal és potenciar-la al màxim en totes les seves dimensions i per a la major audiència possible.
Una col·lecció que, malgrat les limitacions econòmiques, cal fer créixer amb tots els instruments a l'abast, generant nous recursos i esdevenint un espai atractiu per a les donacions i els acords amb els col·leccionistes. El període de postguerra i de segona avantguarda –un tram de la col·lecció encara per configurar– i la fotografia tindran un rol destacat en aquest increment. És clau seguir col·leccionant en el present per garantir el futur del museu.
També cal fer accessible a tothom aquesta col·lecció extraordinària en la seva totalitat i per això el museu augmentarà exponencialment el nombre d'obres disponibles a la xarxa i incrementarà l'espai visitable de les seves reserves on es conserven més de 200.000 obres en una tasca proactiva i contínua de preservació i conservació del patrimoni públic per a les generacions futures.
En els propers anys el museu seguirà renovant les museografies i els relats i afrontarà el repte amb la col·lecció d'art medieval, possiblement la més emblemàtica del museu, per oferir una presentació més innovadora, que doni cabuda a narracions múltiples i permeti desplegar-ne tot el potencial. El museu vol transitar des d'un museu “d'història de l'art” a un museu “de l'experiència de l'art”, connectat amb els interessos i les inquietuds de la societat en què es troba. Un espai que serà cada cop menys prescriptor i més connector, més generador de preguntes i possibilitats perquè els visitants construeixin la seva pròpia experiència enfront de les obres d'art.
“Ets benvingut/da a parlar en el museu i escoltarem el que hagis de dir”(equip del museu)
Estratègia i Pla d’Acció 2019-2022/2029 [2](pdf 12,7 Mb)