Published on Museu Nacional d'Art de Catalunya (https://www.museunacional.cat)

Inici > Printer-friendly > 1907-1933 Consolidació i primers viatges

1907 Josep Puig i Cadafalch

Josep Puig i Cadafalch

1907-1933 Consolidació i primers viatges

Print [1]

L’any 1907, la Junta de Museus de Barcelona crea la Comissió Especial de la Biblioteca. D’aquest període cal destacar dos aspectes: d’una banda les importants aportacions que Josep Puig i Cadafalch i Joaquim Folch i Torres van fer per a la consolidació de la Biblioteca, i de l’altra l’enriquiment notable del fons amb la donació, l’any 1914, de la Biblioteca Vidal i Quadras, l’adquisició Riquer, l’any 1921, i la donació d’Eduard Toda, l’any 1931. L’any 1933, la Biblioteca es trasllada al Poble Espanyol, als espais creats a l’entorn de l’Exposició Internacional de 1929.

 

1907 Josep Puig i Cadafalch és el president de la Junta de museus de Barcelona.

El 8 de juliol l’Ajuntament de Barcelona i la Diputació Provincial constitueixen la Junta de Museus de Barcelona sota la presidència de Josep Puig i Cadafalch. Es crea una “Comissió Especial de la Biblioteca”. En formen part, entre d’altres, Lluís Nicolau d’Olwer i Jaume Bofill i Mates.

Josep Puig i Cadafalch s’ocupa personalment de l’organització de la Biblioteca i aplica, des d’un primer moment, la normativa internacional per a la classificació dels fons.


Links
[1] https://www.museunacional.cat/ca/print/1907-1933-consolidacio-i-primers-viatges-7